Åter ett nytt år..

Solen stiger upp från Östersjön..brännade röd och vacker…

Tiden går med rasande fart men står samtidigt stilla..den rör sig inte alls för mig. Fortfarande sköljer minnen och tankar  över mig..när jag är beredd och när jag inte är beredd.Tårar rinner från mina kinder varje dag men det är inte alltid de syns.

Idag ska vi till goda vänner..så skönt att vara hos dem. Där behöver vi inte ha någon mask på eller låtsas vara stark eller super glad för någon annan. Där kan vi vara som vi är…trötta, halvtrasiga, ledsna och glada samtidigt!

Tack för att ni finns längre upp i gatan…älskar er det vet ni!

Här sitter Theo en varm sommar dag på Öland..ett av våra allra finaste minnen, med vänner och en oerhört avslappnad dag vid stranden.

Här är ett annat underbart minne, när vi var på en stenstrand och åt god mat..Tack för det minnet…

Minnen som finns kvar för alltid som det här texten och kortet på Theo. Från hans klass  i fyran…de är för alltid i mitt hjärta..en länk till min Theo.

Här sänder vi upp ballonger till Theo i himlen..alla hade skrivit något …en märklig känsla när alla ballongerna for iväg…

Theo lekte alltid ko…med horn …

Här med sina älskade kalvar som han gärna kramade om…

Här är brevet jag hittade två dagar efter han farit till änglarnas stad och rike…bättre kärleks förklaring kan jag nog inte få från honom…jag vet att Theo är nära mig så fort han kan..men jag vill så gärna krama om honom fysiskt.

Jag kommer att älska dig och sakna dig varenda sekund av mitt liv Theo..med kärlek…värme…minnen..bilder…vänner…och tyvärr med smärta som är så stark…så det gör ont fysiskt. Mamma

Till mina nära och kära önskar jag ett storslaget 2011..må all lycka och kärlek strömma över er. Tack för att ni orkar finnas för oss och lindra våran saknad efter Theo en smula/mimmi

2 svar to “Åter ett nytt år..”

  1. Först skall jag önska dig styrka,lugn och ro i hjärta och själ inför det nya året. Men jag vet ju också att du kommer att gråta, längta, sakna lika mycket ändå. Alla dessa minnen som finns dyker upp vad man än är eller gör, de fina roliga och smärtsamma stunder som finns det vi aldrig kan eller vill glömma. Dem vårdar vi ömt i moderhjärtat där bär vi dem med oss, barnet vi fick men miste men som vi ändå alltid bär med oss varje sekund och dag.
    Så underbart ändå med brevet som han skrivit det är stort och så enormt värdefullt. Dagarna går, åren går allt för fort men ändå är det så nyss.
    Ingen tröst är möjlig att få men de som lyssnar är värdefulla, dem behöver vi men ack så svåra att hitta.
    Jag hoppas att alla skall få vara friska och finnas kvar med oss och jag tackar trots allt för dem jag har kvar och att det skall förbli så. Det är meningen med min nyårshälsning och orden Ett Gott Nytt År
    Allra bästa vän sänder dig massor av hjärtekramar
    Birgitta, Carolas mamma

  2. Vet du mimmi jag har en liten hemlis som inte är offentlig än delar den med dej här. Om allt går som det skall blir jag farmor igen i sommar. Hon hade ett missfall före så de vill vara säkra på att det går bra. Ser fram mot en ny liten baby ett syskon till lilla Miranda. När jag får klarsignal från dem kommer jag att skriva i bloggen men inte förrän då.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

Lämna en kommentar