Ljus och värme…läker själen…lite

VAD JAG HAR VÄNTAT PÅ ATT MÖTA SOLEN..I ANSIKTET OCH KÄNNA EN LJUM VIND  SMEKA KINDERNA…

SAMTIDIGT SÅ KOMMER MINNEN AV VAD SOM HÄNDE PÅ VÅREN FÖR SNART FEM ÅR SEN…DET KRYPER NÄRMARE OCH NÄRMARE..

 HÄR ÄR MIN ÄLSKLING PÅ FOTO I SKOLANS BOLLTUNERING…BILDEN HAR JAG I MIN PLÅNBOK, DÄRFÖR ÄR DEN SÅ VECKAD.

FOTON SKAPAR MINNEN MED STOR GLÄDJE MEN OCKSÅ  STOR SORG!

JAG HÖR OFTA AV ANDRA FÖRÄLDRAR SOM MIST ETT BARN, PRECIS SOM JAG SJÄV UPPLEVER..ETT LIV DÅ OCH ETT NYTT LIV NU..

FICK VSFB-TIDNINGEN HÄROM DAGEN OCH LÄSTE REFLEKTIONER FRÅN EN PAPPA SOM MIST SIN SON JOHAN..DE GICK RAKT IN I HJÄRTAT. IBLAND ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FÖRKLARA VAD JAG GÅR IGENOM FÖR ANDRA, HANS ORD TYCKER JAG SJÄLV ÄR SÅ SANNA OCH PRECIS SÅ ÄR DET.

CITAT FRÅN JOHAN´S PAPPA:

BÄR NÅGOT I MIG. NÅGOT STORT, NÅGOT VÄRDEFULLT. EN SAKNAD SOM ALDRIG KOMMER ATT LÄMNA MIG.

EN SORG SOM JAG ALLTID KOMMER ATT SLÄPA PÅ. ALLTID VILL HA MED MIG.

NÅGRA ÅR HAR JAG VANDRAT I DET SOM MAN IBLAND KALLAR ”DET NYA LIVET”.

LIVET EFTER.LIVET EFTER DET GAMLA VANLIGA,INVANDA, LIVET. DET LIV VI TOG FÖR GIVET.

HAR LÄRT MIG EN DEL DE SENASTE ÅREN. HAR LÄRT HUR JAG FUNGERAR FÖR DET MESTA. VET ATT DET INTE FINNS NÅGRA SVAR PÅ ALLA FRÅGOR VI HAR. MEN IBLAND VILL LIKSOM VARDAGEN INTE BLI SOM MAN TÄNKT.

DET JAG HAR INOM MIG KOMMER IGENOM. FÄRGAR MITT LIV I EN ANNAN FÄRG. ALLA OBESVARADE FRÅGOR POCKAR PÅ SVAR. SORGEN OCH SAKNADEN LÄGGER SIG SOM EN TJOCK SLÖJA ÖVER MITT SINNE.

I VARDAGENS JÄKT MELLAN OLIKA MÅSTEN. I JAKTEN PÅ ALLA KRAV OCH FÖRVÄNTNINGAR TYCKS DET ANDRA SOM LIGGER DÄR BAKOM STÄNGAS IN, LÅSAS IN I MITT INRE.

JAG VET JU ATT DET FINNS DÄR, DET DÄR VÄRDEFULLA. KANSKE FLYR JAG. MÅHÄNDA GÖR FLYKTEN ATT JAG TROTS ALLT ORKAR VIDARE. VIDARE I EKORRHJULET.

NÄR JAG SANSAR MIG OCH TAR EN PAUS, FLYR VARDAGENS INRUTADE SCHEMAN, DÅ ÖPPNAR JAG UPP MIG. SLÄPPER FRAM DET SOM VARIT GÖMT. LÅTER TANKARNA KOMMA OCH GÅ I STILLHET.

TANKARNA SNURRAR OCH FÖR MIG TILLBAKA TILL SVUNNA TIDER. TIDER DÅ VI ÄGDE LYCKAN MEN INTE FÖRSTOD.

HAR TAGIT EN DAG FÖR MIG SJÄLV. TILLSAMMANS MED MINA TANKAR. DE RÖR SIG FRITT, SVÄVAR FRAM OCH TILLBAKA, SÄTTER IGÅNG ANDRA TANKAR, ANDRA SÄTT ATT SE TILLVARON. KÄNNER ETT LUGN I MITT INRE. KÄNNER ATT JAG BLIR STARKARE, ATT JAG ÅTERERÖVRAR BALANSEN I MITT LIV.

MINA STUNDER MED DE FRIA TANKARNA SOM VÄGVISARE ÄR VIKTIGA FÖR MIG. DE FÖRDJUPAR MITT SINNE OCH JUSTERAR MIN KOMPASS SÅ JAG KAN FORTSÄTTA MIN VANDRING I DET NYA LIVET. SLUT CITAT.

 

 

DET ÄR DET JAG KÄMPAR MED VARJE DAG..ATT HITTA MITT NYA LIV, HUR JAG SKA LEVA OCH FÖRSTÅ ATT JAG SKA LEVA HÄR UTAN MIN ÄLSKADE THEO FYSISKT NÄRA MIG FÖR RESTEN AV MITT LIV…

JAG KÄMPAR….

Har inte skrivit på ett tag för det är mycket i ”ekorrlivet”, svårt att släppa in tankar som uppfyller mitt inre så starkt.

Tack älskade Theo för att jag fick vara din mamma här på jorden..saknar dig så det gör ont. Mamma

Tack älskade pappa för att du ser efter min Theo…Mimmi

Tack alla andra änglar som vakar över oss och våra nära och kära.

Tack mina nära och kära för att finns! Mimmi

4 svar to “Ljus och värme…läker själen…lite”

  1. Ja du, pappan har många kloka ord att beskriva det svåraste av allt att sörja sitt förlorade barn och ändå vara kvar i alla måsten. Att inte kunna förklara sin djupa sorg och saknad att bära en stor saknad i resten av livet. Stunderna som man så väl behöver för sig själv att få gå in i de fina minnen man har. Och mitt i allt vara som vanligt inför andra fast vi aldrig kan bli som förut, då vi måste ta på oss masken inför de oförstående. Men man är tacksam för dem som finns som kan lyssna för de få som ändå försöker utan att dömma.
    Vi hoppas ju på att få må bättre och visst blir det flera dagar då man kan fungera ganska bra, den vilan behöver man så väl.
    Hjärtekramar
    Birgitta, Carolas mamma

    • Som du säger Birgitta…vi behöver vilan som de dagar ger oss när vi stängt dörren om det smärtsamma.
      Vilka tankar, jag har inte tänkt så. MEN det är så rätt…
      Vi bär alltid med oss saknaden o smärtan inom oss…ibland tillåter vi eller kan inte stå emot känslorna som spränger i hela kroppen.

      Kramar till din kära vän på nätet och TACK för att du finns med så kloka funderingar. KRAM KRAM från Mimmi

  2. Älskar Er så sjukt mycket !!!
    Och saknaden efter theo är enorm 😦 ❤

Lämna en kommentar